26 Eylül 2013 Perşembe

Münir Özkul 1925 yılında İstanbul'da dünyaya gelmiştir.

Yeşilçam filmlerinin en önemli erkek oyuncularından biri olan Münir Özkul sinema tarihimizin karakter oyuncularından biridir.

25 yaşına geldiğinde sinema filmlerinde halkın karşısına çıkan Münir Özkul'un kariyerindeki yükseliş dönemi 1970 li yıllarında başına denk gelmektedir.

1950 yılındaki ilk filmi Üçüncü Selim'ın Gözdesi isimli yapımdır.

Özellikle Ertem Eğilmez'in yönetmenliğinde çekilen ve birçok ünlü ismin yer aldığı filmlerle sevildi.

Münir Özkul Hababam sınıfında canlandırdığı Kel Mahmut yani Mahmut hoca karakterini ölümsüzleştirdi.

Bunun yanında Mavi Boncuk,Bizim Aile,aile Şerefi,gülen Gözler,Gırgırıye serileri başta olmak üzere canlandırdığı karakterle türk halkı tarafından çok sevildi.

Münir Özkul Filmleri ; (en bilinen filmleri)
  • Ya Ya Ya Şa Şa Şa
  • Bizim Aile
  • Aile Şerefi
  • Gülen Gözler
  • Gülşah
  • Salak milyoner
  • Hababam Sınıfı Serisi
  • Kanlı nigar
  • Arın Balım Beteğim
  • Banker Bilo
  • Gırgıriye Serisi
  • Mavi Boncuk
  • Hayat Sevince Güzel
  • Tophaneli Murat

Aslında filmlerde canlandırdığı babacan tavırların yanında sosyal hayatında özellikle alkol sorunu yaşaması hep bir kademe geride kalmasına neden oldu.

150 ye yakın film çevrin Münir Özkul 90 lı yılların sonlarında yakalandığı hastalık nedeniyle evine kapandı ve ortalarda gözükmedi. 2 defa evlenen oyuncunun bir tane kız çocuğu bulunmaktadır.

Şu anda 88 yaşında olan ünlü oyuncu ağır hasta şekilde ölümü beklemektedir.

Kariyerinde birçok önemli ödül kazanan oyuncunun yerine yetişen oyuncuların olmaması sinemamızadına kötü olsa da büyük oyuncuların değerini de bizlere net bir şekilde göstermektedir.

Not : İsmail dümbüllü çok önemli bir değer olan kavuğunu Münir Özkul'a devretmiştir.Münir Özkul'da Ferhan Şensoy'a devretmiştir.

Münir Özkul Resimleri
münir özkul mahmut hoca karakteri
münir özkul adile naşit ile 
münir özkul gençliği
münir özkul söyleşi resmi
münir özkul müjdat gezen
münir özkul yaşar ustaq
Yaşar Usta Repliği

yaşar usta-saim beyi görecektim.
sekreter-randevunuz var mi?
yaşar usta-yok.ama yaşar usta derseniz beni kabul eder;çok önemli.
sekreter-hiç sanmıyorum ama bir sorayım.(telefonda)
saim bey, yaşar usta diye biri sizinle görüşmek istiyor;
peki efendim.(yaşar usta'ya) sizi bekliyorlar, buyrun.(içeri girer)
saim bey-söyle ne istiyorsun?

yaşar usta-bak beyim, sana iki çift lafım var.koskoca adamsın.paran var, pulun var, herşeyin var.binlerce kişi çalışıyor emrinde.

yakışır mı sana ekmekle oynamak.yakışır mı bunca günahsızı, çoluğu çocuğu karda kışta sokağa atmak, aç bırakmak.

ama nasıl yakışmaz.sen değil misin öz kızına bile acımayan, bir damlacık saaddeti çok gören.anlamıyor musun beyim, bu çocuklar birbirini seviyor.ama ben boşuna konuşuyorum.

sevgiyi tanımayan adama sevgiyi anlatmaya çalışıyorum.hıh.sen büyük patron, milyarder, para babası, fabrikalar sahibi saim bey.sen mi büyüksün.hayır ben büyüğüm, ben, yaşar usta.

sen benim yanımda bir hiçsin, anlıyor musun, bir hiç;

gözümde pul kadar bile değerin yok.ama şunu iyi bil, ne oğluma ne de gelinime hiç birşey yapamayacaksın.

yıkamayacaksın, dağıtamayacaksın, mağlup edemeyeceksin bizi.

çünkü biz birbirimize parayla pulla değil, sevgiyle bağlıyız;bizler birbirimizi seviyoruz.biz bir aileyiz;biz güzel bir aileyiz;bunu yıkmaya senin gücün yeter mi sanıyorsun.

dokunma artık aileme.dokunma çocuklarıma.dokunma oğluma.dokunma gelinime.

eğer onların kılına zarar gelirse ben, ömründe bir karıncayı bile incitmemis olan ben, yaşar usta, hiç düşünmeden çeker vururum seni.anlıyor musun.vururum ve dönüp arkama bakmam bile.

Yaşar ustanın videosu

0 yorum:

Yorum Gönder