23 Mart 2010 Salı

Restoranda masaya gelen şarabı geri çevirmek için şarabın kusurlu olması gerekiyor.beğenmememiz geri çevirmemiz için bir şey değil maalesef...

Ama şu olabilir bazı durumlarda lokantanın müdavimiysek ordaki servis elemanları bizi seviyorsa güzel bir dialoğumuz varsa ya kusura bakmayın ;

benim ağız tadım buna yönelik değil bu şarap biraz tatlı çıktı bana başka bir şarap verir misiniz diyebilirsiniz. Restoranın yönetimi ile ilişkileri germeden...

Onlarda peki efendim hay hay siz devamlı müşterimizsiniz sizi üzeceğimize o şişeyi alalım gerekirse ben onu kadehle servis ederim gibi ordaki someli ile restoran menajeri ile olan ilişkilerimize ve karşılıklı dialoglarımıza bağlı olarak bazı şeyleri geri döndürmemiz mümkün...

Beğenmediğimiz şeyleri eğer tabi restoranın buna izin vermesi halinde aksi takdirde restorantta gelen şarap ancak bozuksa geri gönderebiliriz zaten bozuksa restorantında servis etmemesi lazım.

Şarapların mantarları en tehlikeli unsurdur şarabın kalitesini bozma açısından.mantar çoğu zaman şarabı bozar ve dünyada her sene %5 civarında şarap mantardan dolayı bozuk çıkmaktadır.

O yüzden mantarın içinde kalan klorlu bileşiklerin şaraba geçip şarabı bozması halinde otomatikman şarabı geri göndeririz buna şarap hataları içinde buşone olma hatası diyoruz yani mantar kokusu daha ziyade küf ıslak karton mukavva nemli tavan arası gibi kokular burda ön planda.

Bunun haricinde ikinici önemli bir bozulam sebebide şarabın hava almasından kaynaklanan oksidasyon kusurudur.oksidasyonda fındık ceviz çürük yaprak gibi geçgin baygın kokularla kendini belli eder.bu iki önemli şarap kusurunda şaraplar otomatikman geri gönderilir...

Başka marjinal şarap hatası daha var ama en büyük problemi yaratan bu iki unsur;mantar bozulması ve oksidasyon.

0 yorum:

Yorum Gönder